Две изложбе за Дан града Сомбора
Поводом обележавања Дана града Сомбора, Галерија „Милан Коњовић” припрема две изложбе:
Изложба Загрљај градског језгра, 12 слика, приземље Галерије
Једна од честих и сликарских омиљених тема која је проткана кроз читаво Коњовићево стваралаштво везано је за сликање предела, улица, тргова и салаша. Повратак завичају 1932. године Коњовићу је значио повратак себи, својим коренима, амбијенту и људима. Пробуђене слике житородне бачке равнице и све у њој уметнику су представљале вечиту сликарску тему — предели узоране њиве, поља златног жита, сунцокрети и кривудаве сомборске улице. У самој вароши, у центру града где је живео, сликао је низ раскошних барокних грађевина са стубовима и аркадама, и украшеним балконима под окриљем цркава са барокним торњевима утонуле у зеленило и загрљај крошњи чувених бођоша.
Изложба Пастели Милана Коњовића, 54 пастела, спрат Галерије
Уљано сликарство је у Коњовићевом стваралаштву одувек била примарна сликарска техника која је највише одговарала његовом снажном темпераменту, мада никада није занемаривао значај и улогу других ликовних техника. Употребом других сликарских техника и материјала, Коњовић је значајно оплеменио и обогатио своју изражајност и ликовност. Када је реч о пастелима уметник се овом техником бавио у раздобљу од 1943. до 1944. и касније 1949. године. Ову веома захтевну и занимљиву технику, Коњовић је прихватио као сликарски изазов. Занимљиво је истаћи да је пастелне креде сам справљао у регистру од око шездесетак тонова.
Пастел је уметника присиљавао на дисциплину поступка и колористички ослобађао јер се њиме ради спорије и допушта већу контемплацију. Иако сликање пастелом не преставља нову развојну фазу, али нас значајно упућује у боље сагледавање Коњовићеве уметничке личности.
Отварање обе изложбе је у петак, 17. фебруара, у 18 часова у просторијама Галерије.